هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

آموزش نصب الکسا روی ویندوز 10

  • ۶۳۸
آموزش نصب الکسا روی ویندوز 10

در این آموزش به فعال‌سازی دستیار صورتی شرکت آمازون یعنی الکسا در ویندوز ۱۰ می‌پردازیم.

اگر از تابه‌حال از دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا (cortana) استفاده و آن را با دستیار صوتی امازون معروف به الکسا (ALEXA) مقایسه کرده باشید، احتمالا از عملکرد ضعیف کورتانا در مقابل الکسا ناامید شده باشید. البته این موضوع به این معنا نیست که کورتانا دستیار صوتی ضعیفی است، بلکه تجربه‌ی کاری این دو رقیب باهم متفاوت است و  هر دو شرکت، روزانه در حال تقویت دستیارهای هوشمند خود هستند. خوشبختانه آمازون از مدت‌ها پیش الکسا را در قالب یک اپلیکیشن مستقل برای ویندوز10 عرضه کرده است. در این آموزش به فعال‌سازی الکسا در ویندوز10 می‌پردازیم.

برای شروع، اول باید اپلیکیشن  الکسا را از این لینک دریافت کنید. برای دریافت الکسا در ویندوز ۱۰ به اکانت مایکروسافت نیاز دارید تا بتوانید اپلیکیشن را از فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ دانلود کنید. بعدازاینکه وارد لینک بالا شدید روی Get کلیک کنید تا microsoftStore باز شود. توجه داشته باشید اگر مرورگر سؤال کرد که آیا اجازه می‌دهید Microsoft Store باز شود، روی Open Microsoft Store کلیک کنید.

حالا بعد از نصب الکسا آن را بازکنید، اگر از قبل اکانت آمازون دارید آن را وارد کنید و اگر ندارید از این لینک اکانت بسازید.

پس‌ازاینکه با اکانت وارد برنامه شدید، دستورالعمل‌های اولیه برای شما نمایان می‌شود. توجه داشته باشید برای استفاده از الکسا روی کامپیوتر حتما باید سیستم شما داری میکروفون باشد؛ در غیر این صورت الکسا وارد مرحله آماده‌سازی نخواهد شد. اگر می‌خواهید الکسا همیشه منتظر دستورهای شما باشد، گزینه‌ی hands-free mode را فعال کنید. در غیر این صورت باید به‌صورت دستی از الکسا استفاده کنید. همچنین می‌توانید الکسا را طوری تنظیم کنید که هم‌زمان با بالا آمدن ویندوز فعالیت خود را شروع  کند.

اگر روزی هم تصمیم به حذف دستیار صوتی آمازون از کامپیوتر خود گرفتید، به‌سادگی چند کلیک می‌توانید آن را از قسمت apps در بخش Settings ویندوز ۱۰ پاک کنید، یا از روش سنتی add or remove programs استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید در بخش جستجوی ویندوز ۱۰ add or remove programs را تایپ کنید و بعد از باز کردن، برنامه‌ی موردنظر خود را برای همیشه پاک‌کنید.آیا شما در کامپیوتر خود از کورتانا یا الکسا استفاده می‌کنید؟ تجربه‌ی خود از کارکردن با دستیارهای صوتی را با ما و کاربران زومیت درمیان بگذارید.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی