هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

مشخصات دستبند فیت بیت شارژ 4 فاش شد

  • ۷۲
مشخصات دستبند فیت بیت شارژ 4 فاش شد

در تصاویر و مشخصات منتشرشده‌ی فیت‌بیت شارژ 4 می‌توان شباهت بسیار این دستبند با به نسل پیشینش را مشاهده کرد.

مدتی است گوگل تمایل خود را برای خرید شرکت فیت‌بیت نشان می‌دهد. با‌این‌حال، پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ی گوگل خللی در تولید محصولات جدید گجت‌های پوشیدنی فیت‌بیت ایجاد نکرده است و به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاهد معرفی جدیدترین دستبند سلامت فیت‌بیت خواهیم بود.

روز گذشته، اطلاعاتی از محصول جدید فیت‌بیت به‌نام فیت‌بیت شارژ ۴ (Fitbit Charge 4) در فضای مجازی فاش شد که اجازه می‌دهد اولین‌بار نگاهی به طراحی ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری آن بیندازیم. در تصاویر یادشده، می‌توان شباهت بسیار فیت‌بیت شارژ ۴ به نسل پیشین آن، یعنی فیت‌بیت شارژ ۳ را مشاهده کرد که اکتبر ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار شد. در زیر نمایشگری که احتمالا از پنل OLED استفاده می‌کند، می‌توان لوگو فیت‌بیت را مشاهده کرد؛ البته واچ فیس کمی تغییر یافته و اعداد و اطلاعات را درمقایسه‌با فیت‌بیت شارژ ۳ در ابعاد بزرگ‌تری به‌نمایش می‌گذارد.

بدنه‌ی آلومینیومی دستبند فیت‌بیت شارژ ۴ باردیگر فقط میزبان یک دکمه شده است و در پشت ساعت، می‌توان حسگری برای سنجش میزان ضربان قلب و حسگر SpO2 را مشاهده کرد. درست زیر حسگرها نیز، جایگاهی برای اتصال شارژر در نظر گرفته شده است تا بتوان دستبند سلامت فیت‌بیت شارژ ۴ را شارژ کرد.

در تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده محصول جدید فیت‌بیت در دو رنگ‌بندی قرمز و مشکی دیده می‌شود که علاوه‌بر آن‌ها در زمان عرضه، مدل آبی‌رنگ و نسخه‌ی ویژه گرانیتی به ویترین فروشگاه‌ها راه می‌یابند. فیت‌بیت شارژ ۴ با قیمت ۱۳۹ پوند راهی بازار بریتانیا می‌شود و این یعنی مدل جدید از مدل قدیمی ۱۰ پوند گران‌تر است.

فیت‌بیت شارژ ۴ نیز مانند نسل پیشین از طراحی ساده برخوردار است و بندها فقط با یک اشاره جدا‌شدنی هستند. به‌احتمال فراوان، شباهت فیت‌بیت شارژ ۴ به مدل فعلی به دارندگان شارژ ۳ اجازه می‌دهد تجهیزات و لوازم جانبی را در نسل بعدی نیز بتوانند استفاده کنند. با تغییر بسیار جزئی در طراحی ظاهری دستبند جدید فیت‌بیت، انتظار می‌رود این شرکت حداقل در مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. به این نکته نیز باید دقت کرد که دو سال از عرضه‌ی فیت‌بیت شارژ ۳ می‌گذرد.

با‌این‌همه، اگر تغییرات اعمال‌شده در Versa 2 درمقایسه‌با Versa را در نظر بگیریم، فیت‌بیت شارژ ۴ احتمالا از نمایشگر همیشه‌روشن برخوردار خواهد بود. در‌‌حال‌حاضر، برای روشن‌شدن نمایشگر فیت‌بیت شارژ ۳ باید دست خود را بالا بیاورید و روی صفحه بزنید یا شارژ ۳ را بفشارید. صفحه‌ای همیشه‌روشن می‌تواند ارتقایی چشمگیر برای شارژ ۴ درمقایسه‌با مدل پیشین باشد.

همچنین، انتظار می‌رود در فیت‌بیت شارژ ۴ از چیپ NFC استفاده شود. با استفاده از چنین تراشه‌ای کاربران می‌توانند از دستبند خود برای پرداخت صورت‌حساب‌ها استفاده کنند. گفته شده بود تنها نسخه‌ی ویژه‌ی شارژ ۴ مجهز به تراشه NFC است؛ اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد تمامی مدل‌های فیت‌بیت شارژ ۴ از تراشه NFC بهره می‌برند.

حال سؤال اصلی این است: چه نرم‌افزارهایی به شارژ ۴ اضافه شده است و شاهد چه ویژگی‌های جدیدی خواهیم بود؟ متأسفانه فیت‌بیت پاسخی به این سؤال‌ها نداده و زمان عرضه‌ی دستبند سلامت جدید را نیز مشخص نکرده است.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی