هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

نرم‌افزار AppSearch هواوی امکان دانلود اپلیکیشن‌های محبوب را فراهم می‌کند

  • ۷۹
نرم‌افزار AppSearch هواوی امکان دانلود اپلیکیشن‌های محبوب را فراهم می‌کند

هواوی نرم‌افزاری با نام AppSearch طراحی کرده است که به کاربران کمک خواهد کرد بدون‌ نیاز به فروشگاه گوگل‌پلی، اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک را نصب کنند.

هواوی هنوزهم گوشی‌های هوشمند مجلل و پرچم‌داری همچون میت 30 را تولید می‌کند؛ اما قانع‌کردن افراد به خرید یکی از این گوشی‌های هواوی بدون دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی کار دشواری است. بااین‌حال براساس گزارش از وب‌سایت XDA Developers، این شرکت چینی به‌دنبال راهکاری برای ایجاد دسترسی به اپلیکیشن‌های گوگل در محصولاتش بدون نیاز به فروشگاه نرم‌افزاری یا نصب فایل‌های اندرویدی با فرمت APK است. هواوی نرم‌افزاری با نام جست‌و‌جوی اپلیکیشن (AppSearch) طراحی کرده که هم‌اکنون در کشور آلمان آزمایش شده است و به کاربران کمک خواهد کرد اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک و واتساپ را نصب کنند.

براساس توضیح درج‌شده درون نرم‌افزار AppSearch، این نرم‌افزار قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند سری پی ۴۰ و میت ۳۰ و میت ایکس را خواهد داشت. باتوجه‌به زمان‌بندی برنامه‌ریزی‌شده برای عرضه‌ی زودهنگام سری پی 40، احتمال دارد نرم‌افزار جدید هواوی همراه‌با رونمایی پرچم‌دار جدید این شرکت رسما معرفی شود. سری میت ۳۰ هواوی در خارج از چین فروش دورازانتظاری تجربه می‌کند؛ ازاین‌رو، بی‌شک هواوی برای افزایش فروش سری P40 تلاش فراوانی خواهد کرد.

یک از عوامل XDA در آلمان AppSearch را روی میت 30 پرو نصب کرده است تا نحوه‌ی کار آن را به کاربران نشان دهد. براساس توضیحات هواوی، کاربران می‌توانند AppSearch را از فروشگاه نرم‌افزاری AppGallery دانلود کنند. این اپلیکیشن نرم‌افزارهای محبوبی همچون مسنجر فیسبوک و اینستاگرام و توییتر را نمایش و به کاربران امکان می‌دهد نرم‌افزارهای مدنظرشان را جست‌و‌جو کنند. بااین‌‌همه، AppSearch دانلود مستقیم را برای کاربران مهیا نمی‌کند و آن‌ها را به لینک‌هایی هدایت می‌کند که بتوانند نرم‌افزار دلخواهشان را پیدا کنند.

هواوی به‌صراحت اعلام کرده است با ادغام منابع مختلف دانلود، به کاربران کمک خواهد کرد اپلیکیشن‌های محبوب را پیدا کنند. همچنین، تمامی محتوای دردسترس در AppSearch ازطریق اشخاص ثالث فراهم خواهد شد. براساس گزارش XDA، منظور از اشخاص ثالث درواقع فروشگاه‌های نرم‌افزاری آمازون، APKPure ،APKMirror و فروشگاه خودِ هواوی خواهند بود.

پیش‌تر، دارندگان گوشی‌های هوشمند سری میت 30 و سایر دستگاه‌های هواوی از اپلیکیشن نامطمئنی با نام LZ Play به‌عنوان جایگزینی برای فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی استفاده می‌کردند. پس از اینکه کاربران به منبع مبهم اپلیکیشن یادشده اشاره کردند، این نرم‌افزار از گوگل‌پلی برداشته شد و هواوی هرگونه ارتباط با آن را رد کرد. شاید به‌همین‌دلیل است که هواوی با چشم‌پوشی از راه‌حل آسانی که درج مستقیم اپلیکیشن‌ها در AppSearch برای نصب نرم‌افزارهای گوگل پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد، از قبول هرگونه مسئولیت حقوقی درقبال نرم‌افزار AppSearch خودداری می‌کند.

براساس گزارشی از وب‌سایت فُربز، گوگل مشغول بررسی اپلیکیشن جدید هواوی است تا مطمئن شود نرم‌افزار مذکور قوانین ایالات متحده را نقض نمی‌کند. AppSearch در وب‌سایت آلمانی هواوی دردسترس است؛ ولی ظاهرا از زمان انتشار گزارش وب‌سایت XDA، ویدئو مربوط‌ به آموزش استفاده از آن در وب‌سایت هواوی به‌حالت Private برگردانده شده و دردسترس عموم نیست.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی