هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

توییتر اعطای تیک آبی به متخصصان ویروس کرونا را سرعت می‌بخشد

  • ۷۷
توییتر اعطای تیک آبی به متخصصان ویروس کرونا را سرعت می‌بخشد

توییتر برای کمک به انتشار اخبار و اطلاعات صحیح‌تر پیرامون ویروس کرونا جدید، تیک آبی کاربران متخصص سلامت را با سرعت بیشتری فعال می‌کند.

ظاهرا توییتر بالاخره کاربردی قابل‌قبول و مفید برای علامت تیک آبی حساب‌های کاربری پیدا کرده است. این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد که روند اعطای تیک آبی را برای یافتن و نمایش سریع‌تر متخصصان حوزه سلامت سرعت می‌بخشد. آن‌ها حساب‌های کاربری را هدف قرار داده‌اند که توانایی ارائه‌ی اطلاعات معتبرتر در موضوع ویروس کرونا را داشته باشند. در مسیر همین تصمیم، توییتر به افراد متخصص حوزه‌ی سلامت پیام داد تا اطلاعات شخصی و اعتباری خود را به‌روز کنند تا فرایند اعتبارسنجی با سرعت بهتری انجام گیرد.

اعطای تیک آبی به متخصصان ویروس کرونا از جدیدترین اقدام‌های شبکه‌ی اجتماعی توییتر محسوب می‌شود. این شبکه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا با اطلاعات غلط و توزیع خطرناک محتوای دروغین پیرامون ویروس کرونا جدید و همه‌گیری کووید ۱۹ مبارزه کند.

تیک آبی توییتر اغلب برای شناسایی حساب‌های کاربری مورد اعتمادتر رسمی یا حساب‌های کاربری مقام‌های عالی‌رتبه یا سازمان‌های جهانی کاربرد دارد. البته برخی اوقات کاربران از این علامت برای معتبر نشان دادن خود با اهداف اینفلوئنسری استفاده می‌کنند که درواقع کارایی تیک آبی را در بخش تبلیغاتی و مضحک توییتر بیشتر می‌کند. درواقع بخشی از توییتر که بیش از اعتبار اخبار، به تعداد لایک و ریتوییت توجه می‌کنند، اکنون استفاده‌ی بیشتری از تیک آبی دارند. به‌هرحال اقدام اخیر شبکه‌ی اجتماعی و استفاده از سیستم اعتبارسنجی برای کاربردی واقعی، ارزش بالایی دارد.

تلاش‌های توییتر برای ارج نهادن به نظرات تخصصی و معتبر، تنها نمونه‌ی موجود در دنیای فناوری نیست. گوگل چند روز پیش یک سرویس جست‌وجو با طراحی تجربه‌ی کاربری جدید منتشر کرد که مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری توییتر با توییت‌های مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا را در بخشی متمایز نمایش می‌دهد. این فعالیت‌ها به گوگل و توییتر کمک می‌کند تا اطلاعات صحیح را در روشی پویاتر و معتبرتر توزیع کنند.

متخصصان سلامتی که قصد استفاده از توییتر برای توزیع بهتر اطلاعات و اخبار پیرامون ویروس کرونا را دارند، اکنون می‌توانند برای دریافت تیک آبی اعتبارسنجی اقدام کنند. افراد دیگر نیز که به‌دنبال تیک اعتبارسنجی هستند، اما اکنون در فرایندهای مقابله یا درمان ویروس کرونا با هیچ سازمان و مؤسسه‌ای همکاری ندارند، در اولویت بعدی خواهند بود. توییتر می‌گوید روند اعتبارسنجی آن‌ها نیز سرعت می‌گیرد.

متخصصان سلامت باید ابتدا مشخصات کاربری و اعتبارسنجی خود را تکمیل کنند

توییتر در اطلاع‌رسانی پیرامون تصمیم جدید گفت که با سازمان‌های جهانی معتبر در حوزه‌ی سلامت مانند WHO و CDC و مؤسسه‌های آموزش عالی پزشکی همکاری خواهد کرد. در این مسیر نه‌تنها حساب‌های کاربری خود سازمان‌ها، بلکه حساب کاربری همه‌ی افراد مرتبط با آن‌ها نیز در روند تأیید قرار می‌گیرد. توییتر تاکنون صدها حساب کاربری را تأیید کرده است، اما هنوز تعداد زیادی حساب دیگر در صف بررسی هستند. ازطرفی عدم ارائه‌ی اطلاعات کامل ازسوی اشخاص هدف، روند اعتبارسنجی را کند می‌کند. از روندهای مرسوم و الزامی می‌توان به استفاده از ایمیل کاری در حساب کاربری توییتر اشاره کرد.

علاوه بر ایمیل حساب کاربری، توضیحات فرد نیز باید نشان‌دهنده‌ی شغل و موقعیت او و ارتباطش با ویروس کرونا باشد. به‌عنوان مثال متخصصان باید لینکی به محل فعالیت خود در بخش مشخصات فردی درج کنند. به‌علاوه، لینک مقصد هم باید یک لینک به حساب کاربری فرد داشته باشد. درنهایت، حساب‌های کاربری اعتبارسنجی شده باید قوانین جدی‌تر توییتر و همچنین چارچوب‌های جدید شبکه‌ی اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا را رعایت کنند.

از اینجا به بعد، اعتبارسنجی حساب‌های کاربری متعددی که قطعا برای دریافت تیک آبی به توییتر درخواست می‌دهند، چالش بزرگی برای آن‌ها خواهد بود. به‌هرحال شرکت به‌دنبال روش‌های بهینه برای اطلاع‌رسانی جزئیات اعتبارسنجی هست، اما درحال‌حاضر اولویت را به حساب‌‌‌های کاربری سازمان‌های معتبر و افراد مرتبط با آن‌ها می‌دهد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی