هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

کاربران از سامسونگ می خواهند استفاده از پردازنده اگزینوس را متوقف کند

  • ۸۷
کاربران از سامسونگ می خواهند استفاده از پردازنده اگزینوس را متوقف کند

با جمع‌آوری بیش از ۲۱ هزار امضا، از شرکت سامسونگ خواسته شده استفاده از پردازنده‌های اگزینوس را متوقف کند. ضعف در عملکرد دلیل اصلی این درخواست است.

سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۲۰ را در دو نسخه با دو پردازنده‌ی متفاوت رونمایی کرده است: یکی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ برای بازارهای آمریکا و دیگری با پردازنده‌ی سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ برای بازارهای جهانی. بااین‌حال، کاربران از وضعیت موجود ناراضی هستند و از سامسونگ می‌خواهند استفاده از پردازنده‌های اگزینوس را متوقف کند؛ چرا‌که آن را ضعیف‌تر از اسنپدراگون می‌دانند.

تاکنون ۲۱ هزار نفر این دادخواست را امضا کرده‌اند و در آن آمده است:

گوشی‌هایی که با تراشه‌های اگزینوس عرضه می‌شوند، کندتر عمل می‌کنند، عمر باتری آن‌ها کمتر است، حسگر دوربین نامرغوبی‌ دارند، بیش‌ازحد گرم می‌شوند و مشکلات بسیار دیگری دارند.

نکته‌ی درخورتوجه در این درخواست مقایسه‌ی نسبت عملکرد به توان مصرفی این پردازنده‌ها است. وب‌سایت Notebookcheck می‌نویسد پردازنده‌ی اگزینوس ۹۹۰ در گوشی‌های گلکسی S20 حداکثر عملکرد به توان مصرفی ۱۳ بر وات ارائه می‌دهد؛ در‌حالی‌که اسنپدراگون ۸۶۵ حداکثر عملکرد به توان مصرفی ۱۹/۶ بر وات. حتی عملکرد اسنپدراگون ۸۵۵ در سال گذشته از اگزینوس ۹۹۰ بهتر است و حداکثر عملکرد به توان مصرفی ۱۵ بر وات ارائه می‌دهد. شایان ذکر است این آزمایش ازطریق نرم‌افزار بنچمارک SPECint به‌دست آمده است. همچنین، کاربران می‌توانند از این لینک اطلاعاتی درباره‌ی عملکرد به توان مصرفی (Performance per watt) به‌دست‌ آورند.

 

سایر معیارها نشان‌می‌دهد اسنپدراگون عملکر بهتری از اگزینوس دارد. تراشه‌های سامسونگ در آزمون‌های AnTuTu ،Geekbench ،3DMark و AITUTU عملکرد ضعیف‌تری داشتند؛ اگرچه در برخی موارد از اسنپدراگون بهتر بودند. ناگفته نماند این موضوع جدیدی نیست؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ پس از بررسی گلکسی S9 پلاس نیز، این دوگانگی روشن شد.

موضوع دیگر این درخواست مربوط به سنسور دوربین‌ها است. در درخواست آمده است سامسونگ در نسخه‌ی مخصوص بازارهای جهانی از سنسورهای دوربین خود استفاده می‌کند؛ اما در نسخه‌‌ی مخصوص بازارهای آمریکا قطعات سونی را به‌کار می‌برد. درنهایت، امضاکنندگان می‌گویند اگر این شرکت از تراشه‌های اسنپدراگون در تمام گوشی‌های خود استفاده نمی‌کند، درباره‌ی چیپ‌ها شفاف‌سازی کند یا نسخه‌های اگزینوس را با قیمتی ارزان‌تر از نسخه‌های اسنپدراگون عرضه‌ کند.

دیدگاه شما درباره‌ی این دوگانگی چیست؟ آیا شما هم از امضاکنندگان این درخواست هستید؟

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی