هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

یک گیمر معلول با استفاده از کنترلر Xbox Adaptive بازی Doom Eternal را تمام کرد

  • ۷۷
یک گیمر معلول با استفاده از کنترلر Xbox Adaptive بازی Doom Eternal را تمام کرد

بازیکن معلول Doom Eternal در کنسول ایکس باکس موفق شده تا این بازی را در درجه سختی Hurt Me Plenty با کنترلر Xbox Adaptive به پایان برساند.

بازی Doom Eternal با گیم پلی اکشن و هیجان انگیز خود، به طور پیوسته به تزریق آدرنالین در رگ‌های بازیکنان پرداخته و تجربه‌ی بی‌نظیری از دنیای جهنمی خود را با شما به اشتراک می‌گذارد. مجموعه بازی‌های Doom به طور کلی گیم پلی دشوار و چالش برانگیزی دارند اما یکی از درجه سختی‌های دشوار این بازی، Nightmare نام دارد که عملاً سخت‌ترین لِوِل آن محسوب می‌شود. حالا یکی از کاربران این بازی، که از نظر جسمی معلولیت دارد، موفق شده تا درجه سختی Hurt Me Plenty آن را به پایان رسانده و به استقبال لِوِل Nightmare برود.

در اسکرین شاتی که از یک صفحه‌ی فیسبوک منتشر شده نوشته شده که «من حالا حالت Nightmare را شروع کردم و فکر می‌کنم که این یکی وقت خیلی بیشتری را خواهد گرفت اما من باید این کار را برای «علم به پایان برسانم.» در ادامه‌ی این پست می‌خوانیم: «من می‌خواهم تا به اولین بازیکنی تبدیل شوم که با یک دست، حالت Nightmare بازی Doom Eternal  را به پایان رسانده است.» تصاویری که به همراه این پست منتشر شده، نشان می‌دهد که این بازیکن نه تنها بازی را در حالت Hurt Me Plenty تکمیل کرده، بلکه این کار با استفاده از کنترلر Xbox Adaptive صورت گرفته است.

هوگو مارتین (Hugo Martin) کارگردان خلاق بازی‌های Doom و Doom Eternal نیز این پست را مشاهده کرده و ضمن لایک کردن آن، کامنت روحیه بخشی را برای این بازیکن ارسال کرده است:

آقا شما یک SLAYER واقعی هستید! #احترام

ظاهراً لینک مستقیمی به این پست فیسبوکی منتشر نشده که احتمالاً دلیل آن خصوصی بودن اکانت یا گروه مربوطه بوده است. با این حال، این کار، دستاورد بزرگی برای یک بازیکن با این محدودیت‌ها به شمار می‌رود.

 

کنترلر Xbox Adaptive به بازیکنان معلول و دارای محدودیت‌های جسمی اجازه می‌دهد تا براساس شرایط جسمی خود به شخصی‌سازی و تنظیم کلیدهای کنترلر بپردازند. در این مورد، به نظر می‌رسد که بازیکن، کنترلر را روی زمین قرار داده و گیم پلی Doom Eternal را با پاهای خود کنترل کرده است. در این دستگاه، کلیدهای اضافی پورت‌های متعددی تعبیه شده تا امکان انتقال طیف متنوعی از دستورات ورودی را فراهم کند.

Doom Eternal هم‌اکنون برای پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و گوگل استیدیا قابل دریافت است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی