هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

بیش از یک میلیون کاربر استیم دارای هدست واقعیت مجازی هستند

  • ۸۰
بیش از یک میلیون کاربر استیم دارای هدست واقعیت مجازی هستند

آمار منتشرشده از استیم، بزرگ‌ترین پلتفرم بازی رایانه‌های شخصی به اطلاعات جالبی ازجمله برخورداری بیش از یک میلیون کاربر از هدست واقعیت مجازی اشاره می‌کند.

استیم، نظرسنجی ماه مارس خود را منتشر کرده است که طی آن، اطلاعات جالبی از سخت‌افزار مورد استفاده کاربران قابل مشاهده است. استیم هر ماه نظرسنجی در مورد سخت‌افزار مورد استفاده کاربران برگزار می‌کند تا تغییرات اعمال‌شده از جمله ارتقای سخت‌افزارها ثبت شود.

استیم را می‌توان بزرگ‌ترین پلتفرم بازی‌های رایانه‌ای روی رایانه‌های شخصی دانست که طبیعتا نظرسنجی‌های آن نیز شامل اطلاعاتی جامع از وضعیت گیمرهای رایانه شخصی می‌شود. طبق نظرسنجی اخیر استیم، ۸۵/۶۹ درصد از گیمرها از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند که نسبت به ماه گذشته با رشد ۵/۳۲ درصدی همراه بوده است.

ویندوز ۷ نیز با افت ۵/۷۲ درصدی تنها توسط ۶/۶۷ درصد از گیمرها استفاده می‌شود. با این حال، سهم سیستم‌عامل‌های ویندوز با افت ۰/۶۹ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده‌ است و در حال حاضر ۹۵/۳۳ درصد از گیمرها از سیستم‌عامل‌های ویندوز استفاده می‌کنند. ۳/۸ درصد از گیمرهای باقی‌مانده از سیستم‌عامل لینوکس و ۰/۸۷ درصد نیز از مک استفاده می‌کنند.

در گزارش نظرسنجی می‌توان مشاهده کرد که استفاده از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر DirectX 12 با رشد همراه بوده است و در حال حاضر ۲۴/۷ درصد از گیمرها از کارت‌های گرافیکی با این مشخصات استفاده می‌کنند.

 

 

جالب است بدانید در حال حاضر ۷۷/۹ درصد از گیمرهایی که در نظرسنجی شرکت داشته‌اند از کارت گرافیکی ساخت انویدیا استفاده می‌کنند. ۸/۶ درصد نیز مجهز به کارت گرافیکی اینتل و ۱۳/۴ درصد نیز از کارت‌های گرافیکی AMD برای انجام بازی‌های ویدیویی بهره می‌برند. با این حال، بازار پردازنده‌ها به اینتل تعلق دارد و ۸۱/۲۵ درصد گیمرها از پردازنده‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد برخلاف اکثر زمینه‌ها که شاهد رشد بوده‌ایم، بازار هدست‌های واقعیت مجازی به کندی پیشرفت می‌کند و تنها ۸/۲۸ درصد از گیمرهای استیم دارای هدست واقعیت مجازی هستند. آمارها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون از کاربران استیم از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند. در میان دارندگان هدست واقعیت مجازی، هدست آکیولس ریفت اس محبوبیت بیشتری دارد و ۲۷/۰۵ درصد از گیمرها از هدست آکیولس ریفت اس استفاده می‌کنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی