هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

یوتیوب ویدئوهای مدعی ارتباط شیوع کرونا با شبکه‌ی 5G را حذف می‌کند

  • ۸۵
یوتیوب ویدئوهای مدعی ارتباط شیوع کرونا با شبکه‌ی 5G را حذف می‌کند

اعمال خرابکارانه و به آتش کشیده شدن دکل‌های 5G توسط نظریه‌پردازان توطئه باعث شده است که یوتیوب به اقدامات جدیدی برای مبارزه با نشر اطلاعات گمراه‌کننده دست بزند.

به‌تازگی برخی نظریه‌پردازان توطئه، همه‌گیری ویروس کرونا را به امواج شبکه‌ی مخابراتی 5G ربط داده‌اند. این مسئله به اعمال خرابکارانه نظیر به آتش کشیده شدن برخی دکل‌های شبکه‌ی 5G در بریتانیا و تهدید مهندسان حوزه ارتباطات منجر شده است. یوتیوب به سبب همین موضوع به فکر مبارزه با این‌گونه تئوری‌ها افتاده است و قصد دارد نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ی شبکه 5G را در پلتفرم خود محدود کند.

در همین راستا یوتیوب اعلام کرده است ویدئوهایی که با ادعاهای بی‌پایه و اساس، موضوع 5G و شیوع کرونا را به هم ربط می‌دهند حذف خواهد کرد. این اقدام باتوجه به سیاست این پلتفرم مبنی بر ممنوعیت نشر ویدئوهایی که روش‌های اثبات نشده‌ی پزشکی را ترویج می‌کنند صورت می‌گیرد.

بااین‌حال یوتیوب از حذف آن بخش از نظریه‌های توطئه درباره‌ی شبکه‌ی 5G که اسمی از ویروس کرونا نمی‌برند خودداری می‌کند؛ اما در عوض گفته است جلوی گسترش این‌گونه محتوا را خواهد گرفت. برای این کار یوتیوب این‌گونه ویدئوها را از صفحه‌ی ویدئوهای پیشنهادی و نتایج جست‌وجو حذف خواهد کرد و امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات را از آن‌ها سلب خواهد کرد.

این حرکت اندکی پس از رایزنی‌های الیور دودن، وزیر فرهنگ بریتانیا با فیسبوک، توئیتر و یوتیوب برای حذف محتوای حاوی تئوری توطئه صورت می‌گیرد.

در شرایط فعلی ارتباطات مجازی بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارند و این اقدام یوتیوب می‌تواند جلوی حملات بیشتر به تجهیزات ارتباطی را بگیرد. بااین‌حال رویکرد دوگانه‌ی یوتیوب برای حذف برخی ویدئوها و رها کردن برخی ویدئوهایی که به همان اندازه مخرب هستند، مایه‌ی نگرانی است.

تئوری‌های توطئه درباره‌ی آثار زیان‌بار شبکه‌ی 5G بر سلامت انسان فاقد هرگونه دلیل و مدرک قانع‌کننده هستند و فارغ از مطرح شدن یا نشدن موضوع کرونا گمراه‌کننده هستند. رویکرد اخیر یوتیوب ممکن معضل فعلی را حل کند؛ اما برای حل خشونت‌هایی که در بلندمدت از تئوری‌های ضد 5G ناشی خواهند شد اثر چندانی ندارد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی