هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

مایکروسافت آفیس 2021 معرفی شد

  • ۶۰
مایکروسافت آفیس 2021 معرفی شد

آفیس 2021 آخرین نسخه‌ی مجموعه‌نرم‌افزار Office است که تا پایان سال جاری میلادی در دسترس مشتریان عادی قرار می‌گیرد. مایکروسافت همچنین آفیس LTSC جدید را معرفی کرده است. 

مایکروسافت دو نسخه‌ی جدید از آفیس را معرفی کرد که یکی از آن‌ها مخصوص کاربران عادی است و دیگری برای کسب و کارهای تجاری طراحی شده. براساس گزارش خبرگزاری ویندوز سنترال، مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی آفیس 2021 (Microsoft Office 2021) را منتشر کند.

شرکت ردموندی همچنین نسخه‌ای از کانال خدمت‌رسانی بلندمدت آفیس (Office Long-Term Servicing Channel موسوم به LTSC) را معرفی کرده؛ آفیس LTSC مخصوص کسب و کارهایی است که به نسخه‌ی استاتیک آفیس نیازمند هستند. 

آفیس 2021 نسخه‌ای از مجموعه‌نرم‌افزار آفیس است که هیچ نیازی به اشتراک مایکروسافت 365 ندارد و از این حیث شبیه آفیس 2019 است. درواقع آفیس 2021 مخصوص کاربران عادی و کسب و کارهای کوچکی است که به قابلیت‌های ارائه‌شده توسط مجموعه‌نرم‌افزار آفیس نیاز دارند اما نمی‌خواهند اشتراک مایکروسافت 365 را خریداری کنند.

مایکروسافت اعلام کرده است آفیس 2021 به‌مدت پنج سال تحت پشتیبانی قرار می‌گیرد و با یک بار خریداری، برای همیشه به آن دسترسی خواهید داشت و نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافی نیست. مایکروسافت قصد ندارد قیمت آفیس 2021 را نسبت‌به آفیس 2019 تغییر دهد.

پرسش‌گان (FAQ) کوتاهی که در پست معرفی آفیس 2021 در وب‌سایت مایکروسافت انجام شده است اعلام می‌کند آفیس 2021 روی سیستم‌های عامل ویندوز و مک OS در دسترس قرار می‌گیرد و نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی دارد. رسانه‌ی ویندوز سنترال مدتی پیش مقاله‌ای تهیه کرد که تفاوت‌های بین آفیس 2019 و آفیس 365 را ذکر می‌کند. بسیاری از نکاتی که در مقاله‌ی مورداشاره ذکر شده‌اند، به آفیس 2021 نیز قابل‌تعمیم هستند. 

درحال‌حاضر از قابلیت‌های آفیس 2021 و تغییراتی که این نسخه از آفیس نسبت‌به نسخه‌ی فعلی تجربه می‌کند باخبر نیستیم و بنابراین باید منتظر بمانیم تا ردموندی‌ها جزئیات بیشتری را اعلام کنند. خبرگزاری ورج می‌گوید Office LTSC قرار است شامل چیزهایی مثل پشتیبانی از حالت تاریک (Dark Mode)، بهبود برخی قابلیت‌ها برای افراد معلول و... باشد. ورج اضافه می‌کند آفیس 2021 برای کاربران عادی نیز قابلیت‌های مشابهی خواهد داشت. 

جامعه‌ی هدف آفیس LTSC با آفیس 2021 فرق دارد. مایکروسافت می‌گوید آفیس LTSC مناسب دستگاه‌های خاصی است که کاربران عادی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند؛ برای مثال دستگاه‌هایی که ممکن است تا سال‌ها توانایی پذیرش به‌روزرسانی‌های قابلیت‌محور (فیچر آپدیت) را نداشته باشند یا دستگاه‌های کنترل فرآیندهای کاری که به اینترنت اتصال ندارند. مایکروسافت می‌گوید که انتظار دارد کسب و کارها از آفیس LTSC برای سناریوهای مختلف استفاده کنند. آفیس LTSC به‌مدت پنج سال پشتیبانی خواهد شد که دو سال کمتر از چیزی است که مایکروسافت پیش‌تر ارائه می‌داد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی