هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

گوشی‌های موبایل با حداقل قیمت ۶۰۰ دلار مشمول ۱۲ درصد عوارض گمرکی می‌شوند

  • ۳۶
گوشی‌های موبایل با حداقل قیمت ۶۰۰ دلار مشمول ۱۲ درصد عوارض گمرکی می‌شوند

با تصویب مجلس، عوارض گمرکی گوشی‌های موبایل با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، از سال آینده دو برابر می‌شود.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، چهارشنبه، ۶ اسفندماه، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۱ به تبصره ۸ موافقت کردند. بر این اساس، حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته شده‌ی خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار را ۱۲ درصد تعیین شد. این به‌معنای افزایش دو برابری عوارض گمرکی این گوشی‌ها است.

پیش از این، همتا نیز گزارش داده بود که در سال گذشته، مجموعاً ۱۵/۳ میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش بیش از ۲/۴ میلیارد یورو وارد کشور شده که از این میزان، سهم گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به‌لحاظ تعداد، ۹ درصد و از نظر ارز تخصیص داده شده به میزان ۳۵ درصد معادل حدود ۸۵۰ میلیون یورو است؛ در این میان ۵۰۰ میلیون یورو معادل ۴ درصد واردات متعلق به برند آیفون بوده است. مسئولان و مقام معظم رهبری درخصوص این موضوع واکنش نشان داده بوده و اعلام کردند که باید جلوی این اتفاق در دولت گرفته شود.

همچنین، در تابستان طرح ممنوعیت واردات گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو تیرماه با ارزیابی بانک مرکزی و وزارت صمت تصویب شد تا از واردات گوشی لوکس جلوگیری کند. بااین‌حال انتشار این خبر منجر به عقب‌نشینی مسئولان وقت وزارت صمت شد. در آن زمان، وزارت صمت و ارتباطات، مخالفت خود با اجرای این طرح را اعلام کردند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی