هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

معرفی لوگو جدید پژو

  • ۴۷
معرفی لوگو جدید پژو

پژو ، قدیمی‌ترین خودروساز فرانسه، برای محصولات آینده خود از نشان تجاری جدید استفاده خواهد کرد. این تغییر، نشانه‌ای از تحول و پیشرفت برای این خودروسازی است.

مثلث غول‌های خودروسازی فرانسه، شامل رنو، سیتروئن و پژو همچنان به تولید و فروش گسترده در بازار جهانی مشغول هستند. هرچند که، قدرت تجاری و صنعتی شرکت‌های خودروساز فرانسوی، در مقایسه با دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی کاهش یافته است؛ همچنان با تیراژ تولید بالا، اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد اروپا دارند.

اوایل قرن نوزدهم میلادی و سال ۱۸۱۰، مجموعه‌ای از شرکت‌های فرانسوی متحد شدند تا نقش پررنگ‌تری در تجارت جهانی مواد غذایی و خصوصا قهوه داشته باشند. اواسط قرن ۱۹، تولیدات صنعتی به این اتحادیه اضافه شد تا دستگاه‌های آسیاب قهوه و تجهزات خانگی مرتبط با فراوری آن، عرضه شوند. در این هنگام، خانواده پژو وارد همکاری تجاری و صنعتی با اتحادیه توزیع‌کنندگان قهوه شد.

آرماند پژو، با عنوان بنیان‌گذار خودروسازی پژو و مهم‌ترین شخص در توسعه‌ی این شرکت خانوادگی شناخته می‌شود. از سال ۱۸۵۸ و با حمایت امیل پژو (پدر آرماند)، کارخانه دوچرخه‌سازی تأسیس شد. اولین خودروی پژو با پیشرانه‌ی درون‌سوز به نام تایپ 2، سال ۱۸۹۰ با همکاری شرکت فرانسوی پنهارد به تولید رسید که از فناوری و لایسنس دایلمر آلمان برای پیشرانه استفاده می‌کرد.

از آغاز فعالیت صنعتی پژو تا امروز، نشان تجاری شرکت با الهام از شیر طراحی شده است. اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی، لوگو پژو به شکل یک شیر ایستاده روی پاها تغییر کرد و با حالتی تقریبا ثابت تا امروز استفاده شد. نشان تجاری جدید پژو که اواخر سال ۲۰۲۱ روی محصولات مدرن نصب می‌شود؛ بازگشتی جالب توجه به لوگو شرکت در سال ۱۹۶۰ است و اصالت این برند فرانسوی را یاداوری می‌کند.

مدل هاچبک 308، به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول مدرن پژو، نیمه دوم سال 2021 رونمایی خواهد شد. این خودرو، نخستین نمونه تولید انبوه با نشان تجاری جدید پژو خواهد بود.

 

منبع: زومیت

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی