هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

فیسبوک به پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد

  • ۲۹
فیسبوک به پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد

فیسبوک به دلیل زیر پا گذاشتن حریم شخصی، کاربران ایالت ایلینوی آمریکا، به پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

قاضی فدرال ایالت ایلینوی رأی نهایی خود در مورد شکایت ۶۵۰ میلیون دلاری علیه فیسبوک را اعلام کرد. این شکایت به دلیل زیر پا گذاشتن حریم شخصی ۱٫۶ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در ایالت ایلینوی بوده است.

جی ادلسون، وکیلی از شیکاگو، در سال ۲۰۱۵ از فیسبوک به دلیل استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره برای نام‌گذاری روی تصاویر شکایت کرده بود. در ایالت ایلینوی هیچ شرکت و سازمانی حق ندارد با استفاده از اطلاعات بیولوژیکی، حریم شخصی کاربران را زیر پا بگذارد. در این شکایت گفته شده است که فیسبوک با اسکن تصاویر می‌تواند متوجه حضور افراد مختلف در تصاویر بشود؛ بدون اینکه شخص مورد نظر از این موضوع باخبر باشد. این تکنولوژی برخلاف قوانین ایالت ایلینوی  است.

این شکایت در سال ۲۰۱۸ به یک پرونده حقوقی تبدیل شد. بر اساس رأی قاضی جیمز دوناتو از ایالت کالیفرنیا، سه نفر از شاکیان مبلغ ۵۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند و حداقل مبلغ ۳۵۰ دلار به شاکیان دیگر داده خواهد شد. به گفته دوناتو، این پرونده پیروزی بزرگی برای مردم در حوزه حریم شخصی دیجیتال حساب می‌شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی