هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

نتایج منتسب به تست گیکبنچ اسنپدراگون ۸۶۵ منتشر شد

  • ۲۶۳
نتایج منتسب به تست گیکبنچ اسنپدراگون ۸۶۵ منتشر شد

 

بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸۶۵، ناکامی پردازنده‌ی پرچم‌دار آتی کوالکام، در نزدیک‌شدن به پردازنده‌ی A12 اپل را نشان می‌دهد.

در ماه دسامبر (حوالی آذرماه گذشته) کوالکام پلتفرم موبایلی اسنپدراگون ۸۵۵ را به عنوان اولین چیپست ۷ نانومتری مخصوص دستگاه های موبایل معرفی کرد. ماه گذشته نیز این شرکت نسخه بهبودیافته ای از اسنپدراگون ۸۵۵ را با نام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و سرعت کلاک ۲.۹۶ گیگاهرتز معرفی کرد. حالا پیش بینی می شود که اسنپدراگون ۸۶۵ تا پایان امسال رونمایی شود چراکه نتایج احتمالی مربوط به تست گیکبنچ تلفن هوشمند بهره مند از این چیپست با شماره مدل SD865 منتشر شده است.

دستگاه تست که Qualcomm Kona نام داشته همانطور که اشاره کردیم روی وبسایت گیکبنچ رویت شده و نتایج به دست آمده عملکرد چیپست آن را در وضعیت تست تک و چند هسته ای نشان می دهند که در جایگاهی بالاتر از اسنپدراگون ۸۵۵ قرار دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده در وبسایت گیکبنچ امتیاز این چیپست در تست های تک و چند هسته ای به ترتیب برابر با 4160 و ۱۲۹۱۵ بوده است. دستگاه بهره مند از اسنپدراگون ۸۶۵ نیز اندروید  ۱۰ را اجرا می کرده که در واقع همان اندروید کیو است. در نتایج عملکرد این گوشی به شش گیگابایت رم و فرکانس هسته ۱.۸ گیگاهرتز اشاره شده است.

پیشتر افشاگر معروف Roland Quandt اعلام کرده بود که کوالکام احتمالا دو نسخه مختلف از این چیپست را معرفی خواهد کرد؛ یکی با مودم 4G LTE و دیگری همراه با مودم 5G. اخبار منتشر شده قبلی نیز حکایت از آن داشت که Huracan و Kona اسامی اختصاص یافته به دو نسخه مختلف اسنپدراگون ۸۶۵ هستند و همانطور که مشاهده می کنید چیپست تازه بررسی شده در گیکبنچ نیز نام Kona را دارد.

طبق پیش بینی ها اسنپدراگون ۸۶۵ از رم LPDDR5x، حافظه UFS 3.0 و استاندارد +HDR10 پشتیبانی می کند. این چیپست همچنین میتواند نسل دوم تراشه های ۷ نانومتری کوالکام بعد از اسنپدراگون ۸۵۵ باشد. گفته می شود سامسونگ سفارش تولید SD865 را دریافت کرده و کوالکام مراسمی را برای رونمایی از آن در آذر امسال تدارک دیده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی