هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

کراس اور الکتریکی هیوندای، آیونیک 5 معرفی شد

  • ۴۸
کراس اور الکتریکی هیوندای، آیونیک 5 معرفی شد

هیوندای آیونیک 5 شروع کننده تحولی بزرگ خواهد بود. این مدل فناوری شارژ سریع، پیشرانه قدرتمند با سیستم دو دیفرانسیل و فضای کافی برای یک خانواده فراهم می‌کند.

آیونیک 5، جدیدترین خودرو برقی هیوندای است. مدل تولید انبوه این محصول، طراحی مشابه نسخه مفهومی رونمایی‌شده در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ دارد و ظاهر کلاسیک هیوندای پونی ساخت ۱۹۷۵ را یادآوری می‌کند.

در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های چهارگوش دوگانه با جلوپنجره بسیار ساده وجود دارد. سپر و کاپوت روی موتور به گونه‌‌‌ای طراحی شده است که مجموعه چراغ و جلوپنجره را در تورفتگی قرار می‌دهد. پایین سپر، جزئیاتی به شکل خطوط موازی اضافه شده است که در رکاب‌ها و سپر عقب تکرار می‌شوند. 

مشابه جلو، در پشت از چراغ‌های دوگانه استفاده شده و حجم‌‎‌دهی بدنه به گونه‌ای است که حالت جعبه‌ای و حجیم خودرو تقویت شود. طول آیونیک 5 به ۴۶۳۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف به ۱۶۰۵ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو همراه رینگ‌های ۲۰ اینچ با طراحی خلاقانه، آینده‌نگر و جوان‌پسند به نظر می‌رسد.

 

 

کراس‌اور برقی هیوندای آیونیک 5 با سه نوع باتری ۵۸ و ۷۲٫۶ و ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی در کشورهای مختلف دنیا عرضه می‌شود. مدل پایه، یک موتور برقی و نسخه سفارشی، دو موتور روی محورهای جلو و عقب خواهد داشت. نهایت سرعت این خودروها محدود به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

مدل استاندارد با یک موتور برقی، قدرت ۱۶۸ اسب ‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر خواهد داشت تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸٫۵ ثانیه داشته باشد. نسخه دوموتور دودیفرانسیل، مجموع قدرت ۲۳۲ اسب ‌بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند تا ۶٫۱ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه ویژه‌ای از آیونیک 5 تولید خواهد شد که مجموع قدرت ۳۰۲ اسب ‌بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن‌متر با سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵٫۲ ثانیه خواهد داشت.

 

 

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هیوندای برای خودروهای برقی، ساخت شارژر ۸۰۰ ولت با قدرت ۳۵۰ کیلووات است. با این دستگاه، شارژ باتری‌ها از ظرفیت ۱۰ تا ۸۰ درصد، حدود ۱۸ دقیقه طول می‌کشد. پنج دقیقه اتصال آیونیک 5 به این شارژر، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. هیوندای ادعا می‌کند نسخه دو موتوره، ۴۸۰ کیلومتر شعاع حرکتی دارد.

آیونیک برند ویژه خودروهای الکتریکی برای هیوندای و آستانه قیمت آیونیک 5 در حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود. پس از تولید انبوه این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، نسخه‌های بزرگ‌تر با نام آیونیک ۶ و آیونیک ۷ در سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی