هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

لرزش دوربین پشتی گوگل پیکسل 3 مشکل‌ساز شد

  • ۵۷۱
لرزش دوربین پشتی گوگل پیکسل 3 مشکل‌ساز شد

بعضی از کاربران پیکسل ۳ گوگل از مشکل غیرعادی بودن تصویر ثبت‌شده با دوربین پشتی گوشی خود خبر داده‌اند.

کاربران گوشی‌ هوشمند پیکسل ۳ (Pixel 3) اخیرا در ردیت و انجمن گوگل، شکایاتی را در رابطه با لرزش دوربین پشتی گوشی خود مطرح کرده‌اند.

یکی از کاربران در انجمن پشتیبانی گوگل اینگونه نوشته است:

هنگامی که برای انداختن عکس یا ضبط ویدئو اپلیکیشن دوربین پیکسل ۳ را باز می‌کنم، تصویر روی صفحه‌نمایش غیر‌عادی نمایش داده می‌شود، به گونه‌ای که انگار دوربین به‌شدت لرزش داشته است.

او همچنین ذکر می‌کند که بازوبسته‌کردن پیاپی اپلیکیشن دوربین مشکل را رفع می‌کند. اما به هرحال او را از انداختن عکس فوری بازمی‌دارد.

یکی از متخصصان محصول پلاتینیوم گوگل در پاسخی اعلام کرده است مشکل به قطعه‌ای از دوربین مربوط می‌شود که وظیفه‌ی پایدارسازی اپتیکال تصویر (OIS) را بر عهده دارد. او توصیه می‌کند که گوشی در حالت ایمن (Safe Mode) روشن بشود و برای اطمینان از اینکه مشکل توسط برنامه ثالث ایجاد نشده باشد، دوربین آن تست شود. اگر مشکل در حالت ایمن نیز وجود داشته باشد، کاربر باید با بخش پشتیبانی پیکسل تماس بگیرد و برای تعویض یا تعمیر گوشی خود تحت گارانتی، درخواست بدهد.

یکی دیگر از دارندگان پیکسل ۳ با بخش پشتیبانی تماس گرفته و به او گفته شده است که به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن دوربین را حذف و آن را در حالت ایمن باز کند. وقتی دو اقدام یادشده به رفع مشکل کمکی نکردند، آخرین راه‌حل پیشنهادی بخش پشتیبانی، عبارتی دو کلمه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را بشنود؛ «ریست فکتوری». اما این راهکار نیز به رفع مشکل لرزش دوربین پیکسل ۳ کمکی نکرد؛ بنابراین کاربران مذکور منتظر  جایگزین کردن گوشی خود مانده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که مشکل لرزش دوربین پشتی تنها در پیکسل ۳ رخ می‌دهد و پیکسل ۳ ایکس ال تحت تأثیر آن قرار نگرفته است. یک ویدئو از گوشی‌ تحت تأثیر این مشکل، لرزش تصویر و غیرعادی بودن آن‌ را نشان می‌دهد. از این ویدئو می‌توان فهمید که دوربین گوشی مذکور مشکلی جدی دارد. اگر مشکل مربوط به سخت‌افزار باشد، گوگل تنها می‌تواند تعمیر یا جایگزینی گوشی، تحت گارانتی را انجام دهد. گوگل پیکسل ۳ در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد؛ بنابراین تمام مدل‌های آن تاکنون تحت‌پوشش گارانتی یک‌ساله قرار دارند.

گوشی‌های پیکسل از هنگام عرضه اولیه‌شان همواره مشکلاتی داشته‌اند و معمولا با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوگل برطرف شده‌اند.

پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال هنگامی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند، مشکلات بسیاری به‌همراه داشتند؛ بنابراین یک شرکت قانونی، دارندگان گوشی‌های مذکور را به عضویت در دادخواهی دسته‌جمعی علیه سازندگان پیکسل، یعنی اچ‌تی‌سی، ال‌جی و گوگل دعوت کرد.

برخی از مشکلاتی که دارندگان گوشی‌های پیکسل با آن‌ها مواجه شده‌اند، سوختگی بخش‌هایی از صفحه‌نمایش پیکسل ۲ ایکس ال و وجود صداهای آزاردهنده هنگام تماس با پیکسل ۲ است.

اگر گوگل قصد دارد با عرضه‌ی پیکسل ۴، آیفون‌های  اپل و گوشی‌های سری اس سامسونگ را به‌ چالش بکشد، باید روند تولید پرچم‌دار بعدی خود را بدون نقص انجام دهد. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال برای اولین‌بار از دوربین‌های چندگانه در پنل پشتی بهره‌مند خواهند شد. گوگل اخیرا اعلام کرده است که پرچم‌دار بعدی خود از سیستم تشخیص چهره ایمن بهره می‌برد و توان به چالش کشیدن فیس آیدی اپل را دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که مهم‌ترین قابلیت جدید آن Motion Sense باشد. این ویژگی برای کنترل ابعاد مختلف گوشی با استفاده از ژست‌های حرکتی، از فناوری سولی گوگل بهره می‌گیرد. از آنجا که این فناوری از رادار استفاده می‌کند، پیچیده محسوب می‌شود. براساس اعلام گوگل، کاربران از این ویژگی برای ردکردن موسیقی، به‌تعویق انداختن هشدار و بی‌صدا کردن تماس با تکان‌دادن دست استفاده می‌کنند.

اگر گوگل می‌خواهد برند پیکسل در دسته رده‌بالای بازار گوشی‌های هوشمند به رقابت بپردازد، پیکسل ۴ باید عاری از نقص‌های جدی باشد.

گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال گوگل احتمالا ماه اکتبر معرفی خواهند شد.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی