هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

سلطه اپل بر بازار پوشیدنی‌ها در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰

  • ۷۱
سلطه اپل بر بازار پوشیدنی‌ها در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰

طبق آمار و گزارش ها، اپل همچنان بر صنعت پوشیدنی تسلط دارد و محصولاتی همچون ایرپاد و اپل واچ بیشترین سهم بازار جهانی را ازآنِ خود کرده‌اند.

با استناد به داده‌های جدید شرکت تحقیقاتی IDC و به‌گزارش اپل‌اینسایدر بازار پوشیدنی‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ به رشد روزافزون خود ادامه داده و از قرار معلوم، فروش کلی محموله‌ها با رشد ۲۷٫۲ درصدی به ۱۵۳٫۵ میلیون دستگاه رسیده است.

براساس آمارهای منتشرشده، دستگاه‌های اپل در بازه‌ی زمانی مذکور ۳۶ درصد از کل محموله‌های صنعت پوشیدنی را ازآنِ خود کرده‌اند.همچنین IDC تخمین می‌زند غول دنیای فناوری ۵۵٫۶ میلیون دستگاه پوشیدنی را در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ فروخته است؛ درحالی‌که این رقم در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹، بیش از ۴۳٫۷ میلیون برآورد می‌شد.

گفته می‌شود بخش ساعت‌های هوشمند اپل درمقایسه‌با سال گذشته ۴۵ درصد رشد کرده است. این رشد فروش را می‌توان ناشی از موفقیت اپل واچ سری ۶ و SE و اپل واچ سری ۳ دانست. برای یادآوری، اپل چندی پیش مدل SE را درکنار پرچم‌دار سری ۶ با قیمت ۲۷۹ دلار روانه‌ی بازار کرد و شواهد نشان می‌دهد این محصول با استقبال مناسب خریداران مواجه شده است.

دسته‌ی دوم پوشیدنی‌ها مربوط به محصولات شنیداری است که محصولاتی از اپل همچون ایرپاد و ایرپاد پرو و ایرپاد مکس در این دسته قرار می‌گیرند. به‌گفته‌ی IDC، محموله‌های صوتی اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم درمقایسه‌با دوره‌های قبلی رشد کمتری تجربه کرده‌اند. بااین‌حال، محموله‌ها به رشد چشمگیر ۲۲ درصدی درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ دست یافته‌اند.

به‌طورکلی، اپل همچنان حاکم بی‌رقیب پوشیدنی‌ها محسوب می‌شود و در رتبه‌های بعدی، شیائومی و سامسونگ قرار گرفته‌اند. شیائومی ۸٫۸ درصد از بازار پوشیدنی را دراختیار دارد؛ درحالی‌که سامسونگ به سهم ۸٫۵ درصدی از بازار رضایت داده است. نکته‌ی درخورتوجه این است که هر دو شرکت با وجود رشد فروش محموله‌ها، به‌دلیل عملکرد فراتر از انتظار اپل سهم بازار خود را از دست داده‌اند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که یکی دیگر از شرکت‌های تحقیقاتی به نام کانترپوینت، گزارش مشابهی منتشر کرده بود و نتایج حاکی از عملکرد درخشان اپل واچ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ بود. البته باید به این نکته اشاره کرد که اپل مدتی است رسما آمار فروش محصولاتش را ارائه نمی‌دهد و فقط به ارائه‌ی آمار کلی از درآمد بخش‌های مختلف بسنده می‌کند؛ بنابراین، آمار و ارقام این گزارش کاملا تخمینی هستند. ناگفته نماند چندی پیش، اپل گزارش داد بخش پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی‌اش در سه ماه تعطیلات منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) به درآمد ۱۲٫۹۷ میلیارد دلار رسیده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی