هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

معرفی بازی موبایل Happy Wheels؛ چرخ های مرگبار

  • ۹۰
معرفی بازی موبایل Happy Wheels؛ چرخ های مرگبار

بازی Happy Wheels یک ساخته عجیب و غریب، که با کاراکتر‌هایی که انتخاب می‌کنید آن‌ها را تحت هر شرایطی به مقصد برسانید؛ مقصدی که پر شده از تله‌هایی مرگباری که تا لحظه آخر همراه شما خواهند بود. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

معمولا تیم‌های بازی‌سازی برای ساخت یک بازی با یک سبک مشخص یک مسیر را برای خود تعریف می‌کنند که اکثر بازی‌های آن سبک نیز طی کرده‌اند. مثلا یک استودیو بخواهد یک بازی ریسنگ مسابقه بسازد بیشتر روی جزییات آن کار می‌کند زیرا این سبک یک فرمول مشخص دارد و اکثر تیم‌های بازی‌سازی طبق این فرمول بازی‌های این سبک را می‌سازند. نکته‌ای این استودیوها به آن توجه‌ می‌کنند این است که همیشه مخاطب‌های خود را حفظ کنند و همینطور به‌گونه‌ای آن را طراحی می‌کنند که گیمر‌ها به سمت آن جذب شوند و لذت ببرند. ولی در این بین بعضی تیم‌ها علاقه دارند سبک منحصر‌به‌فرد خودشان را طراحی کنند و شاید مخاطب‌های خود را در نظر نگیرند که آن‌ها چگونه با آن برخورد می‌کنند. بازی‌‌ای که در این مقاله می‌خواهیم معرفی کنیم یک بازی ریسنگ است که با خلاقیت عجیب و خشن خود گیمرهای زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در ادامه به معرفی کامل بازی Happy Wheels می‌پردازیم.

 

 

بازی Happy Wheels اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ تحت یک نسخه وب سر زبان‌ها افتاد و توسط یوتیوبرهای مشهوری همچون pewdiepie به شهرت بیشتری دست پیدا کرد. این بازی با آپدیت‌های مختلفی که دریافت کرد همیشه خود را به‌روز نگه داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۸ نسخه‌های موبایل بازی نیز منتشر شده‌اند. در بازی اندروید و آیفون Happy Wheels با انتخاب یکی از کاراکتر‌ها باید تعدادی مرحله را که مخصوص آن کاراکتر است به پایان برسانید. هر یک از این کاراکترها ویژگی و وسیله حرکتی خاص خود را دارند؛ مثلا یکی از کاراکتر یک دوچرخه به همراه فرزندش و دیگر کاراکتری که ویلچرش مجهز به سیستم نیترو است! زمان به پایان رساند هر مرحله شاید کمتر از یک دقیقه طول بکشد ولی شاید وقتی بخواهید یکی از مراحل انجام دهید مدت زمان خیلی بیشتری را صرف کنید. هر یک از این مراحل پر شده از تله‌های بی رحمانه‌ای که در صورت برخورد با آن‌های تقریبا چیزی از کاراکتر شما باقی نمی‌ماند و می‌توان گفت کمی هم مشمئز کننده است. برخی از این تله‌ها در مسیر قرار دارند که چاره‌ای جز فرار نیست مثل تیرکمان‌های لیزری که شما را هدف قرار می‌گیرند.

گیم‌پلی بازی شکل ساده‌ای دارد و در مدت زمان کوتاهی آن را یاد می‌گیرد البته هر یک از کاراکتر‌ها نوع گیم‌پلی خود را دارند. در صفحه دکمه‌هایی ثابت راست و چپ وجود دارد ولی برای هر یک از کاراکترها دکمه‌های خاص دیگری برای خود دارند. مثلا یکی از کاراکتر‌ها یک استیک برای حرکت خود دارد که باتوجه‌به نوع وسیله تعادل برقرار کردن و همینطور فرار از تله‌ها به‌شدت سخت می‌شود. در این کاراکتر دکمه راست و چپ درواقع قدرت پرش را تعیین می‌کند و درکنار این کلیدها، دکمه‌هایی برای تغییر زاویه نیز وجود دارد. در مثال دیگر شخصیتی وجود دارد که روی یک صندلی چرخ‌دار نشسته است و شما با وارد کردن دکمه نیترو سرعت آن را چند برابر می‌کنید البته باید عواقب آن را هم بپذیرید! در نسخه تحت وب بازی می‌توان مرحله‌های شخصی‌سازی شدی را ساخت و برای گیمر‌های دیگر به اشتراک گذاشت که شاید این مورد بعدها برای نسخه‌های موبایل نیز اضافه شود.

 

 

نسخه‌های موبایل این بازی نسبت به نسخه قدیمی آن که به‌صورت تحت وب بود تغییر خیلی خاصی نداشته ولی با این وجود بسیار خوب روی آن کار شده است و یک حس جالبی را به گیمرها می‌دهد. در مورد موسیقی و صداگذاری بازی نیز می‌توان کار سازندگان را تحسین کرد؛ طوری که بعد از برخورد به هر تله درد کاراکتر را احساس می‌کنید. در اولین تجربه شاید با توجه موسیقی منوی بازی کمی هیجان داشته باشید ولی بعد از اولین برخورد به تله‌ها آن را کامل فراموش می‌کنید. البته بازی بدون ایراد نیست شاید بزرگ‌ترین ایراد بازی خشونت در طراحی کشته شدن کارکترهای بازی باشد و این شاید این مورد بر ذهن مخاطب تاثیر بد بگذارد. بازی Happy Wheels ساخته یک نفر به نام Jim Bonacci است که این بازی تنها ساخته این شخص است شاید برای همه مناسب نباشد و بعد از مدتی از بازی عصبی بشوند ولی اگر علاقه‌مند به بازی‌های سخت و با خشونت کمی بالا دارید این بازی می‌تواند برای شما مناسب ولی باید کمی محتاطانه در این بازی عمل کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی