هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

جلسه‌ های گزارش مالی و استراتژی های شرکت سونی در ماه می برگزار می‌شود

  • ۷۲
جلسه‌ های گزارش مالی و استراتژی های شرکت سونی در ماه می برگزار می‌شود

سونی در ماه می دو رویداد ویژه آنلاین را میزبانی خواهد کرد که یکی به گزارش مالی سال ۲۰۱۹ و دیگری به تشریح استراتژی‌های این شرکت برای ادامه‌ی فعالیت‌های خود اختصاص داده خواهد شد.

براساس اسناد جدیدی که در رابطه با برنامه‌های نشست IR (ارتباط با سرمایه‌گذار) از طریق وبسایت رسمی Sony منتشر شده است، این شرکت قصد دارد گزارش مالی سال ۲۰۱۹ خود را در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) ارائه کرده و سپس در تاریخ ۱۹ ماه می (۳۰ اردیبهشت) نیز به تشریح استراتژی‌های جدید این کمپانی بپردازد. باتوجه به شرایط ویژه‌ی ناشی از انتشار ویروس کرونا، امسال جلسه حضوری Sony IR Day لغو شده و هردوی این رویدادها به صورت زنده و از طریق ارتباط اینترنتی برگزار خواهند شد.

درحالی که رونمایی از PS5 در چنین برنامه‌هایی نیز از نظر منطقی غیرممکن به نظر نمی‌رسد، باید گفت که احتمال این اتفاق نسبتاً پایین خواهد بود. سونی معمولاً در جلسات گزارش سالانه‌ و رویداد استراتژیک خود به تشریح عملکرد قسمت‌های مختلف این شرکت در سال گذشته و همچنین استراتژی‌های کلی این برند در آینده می‌پردازد. لذا قطعاً اطلاعات جدیدی نیز درباره کنسول جدید پلی استیشن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت اما نمی‌توان انتظار داشت که در چنین جلساتی از کنسول جدید PS5 رونمایی شود.

انتظار می‌رود که در کنار ارائه گزارش مالی سالانه این شرکت، اطلاعات جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 در اختیار مخاطبان قرار داده شود. اما به احتمال زیاد این اطلاعات، جزئیات سخت افزاری یا طراحی کنسول جدید سونی را شامل نخواهند شد. در عوض، احتمالاً به پیش بینی آمار فروش این کنسول در سال آینده و مقایسه آن با عملکرد PS4 در سال ۲۰۲۰ پرداخته شود. ضمن این که انتظار می‌رود در این جلسه، به طول عمر کنسول پلی استیشن 4 در کنار PS5، هزینه‌های تولید و سایر موضوعات مالی پرداخته شود. هرساله، مهم‌ترین بخش این جلسات به مرحله سؤال و جواب خبرنگاران از مقامات سونی اختصاص داشت و معمولاً اطلاعات خوبی از این طریق بدست می‌آمد اما امسال خبری از برگزاری جلسه حضوری نخواهد بود و طبیعتاً سؤال و جوابی نیز در کار نخواهد بود.

 

 

درحالی که سونی اعلام کرده بود که شیوع ویروس COVID-19 تأثیری بر زمان عرضه کنسول جدید آن‌ها نخواهد گذاشت، ظاهراً این شرایط، روی حجم عرضه‌ی آن در سال آینده مؤثر خواهد بود. براساس اطلاعاتی که از سوی شرکای مونتاژ محصولات این شرکت منتشر شده، سونی در نظر دارد تا مقادیر محدود به پنج تا شش میلیون دستگاه را تا ماه مارس ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند. این مقدار، حدوداً دو میلیون واحد کمتر از مقدار مشابه آن برای پلی استیشن 4 و در سه ماهه اول عرضه این کنسول است.

ضمن این که براساس گزارشی که توسط نشریه معتبر Bloomberg منتشر شده، شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا روی نحوه رونمایی و تبلیغات سونی از کنترلر DualSense نیز تأثیرگذار بوده است. کنترلر جدید پلی استیشن 5، برای جلوگیری از انتشار اخباری که زودتر از موعد از شرکت به بیرون درز کرده بود، به نحو غیرمعمولی رونمایی شد. ظاهراً این اطلاعات از طریق توسعه دهندگانی که قبل از رونمایی از کنترلرهای این کنسول آن را دریافت کرده بودند به بیرون درز کرده بود.

شما می‌توانید با مراجعه به مطلب مقابل، به اظهارات سازنده‌ Until Dawn درباره استفاده از قابلیت‌های کنترلر جدید سونی در بازی‌های‌شان نگاهی داشته باشید. پلی استیشن 5، قرار است در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. هنوز هیچگونه تصویر رسمی و موثقی از طراحی ظاهری این کنسول منتشر نشده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی