هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

اپل می‌تواند Rosetta 2 را در کامپیوترهای مک M1 غیر فعال کند

  • ۴۳
اپل می‌تواند Rosetta 2 را در کامپیوترهای مک M1 غیر فعال کند

با توجه به کد منبع macOS 11.3، به نظر می‌رسد اپل در صورت نیاز می‌تواند ، Rosetta 2 را در کامپیوترهای مک M1 غیرفعال کند.

همانند نسل اول Rosetta، کاربران Rosetta 2 اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل مک را روی پلتفرم‌های مختلف اجرا کنند. Rosetta می‌تواند کد منبعی که بر اساس پردازنده‌های اینتل نوشته شده‌ است، به کد مناسب تراشه M1 ترجمه کند.دهمچنین ما انتظار نداشتیم تکنولوژی Rosetta به این زودی‌ غیرفعال شود؛ اما با بررسی کد منبع macOS 11.3 مشخص شده است که احتمالا اپل قادر است این تکنولوژی را در برخی کشورها غیرفعال کند.

به گزارش های اخیر  9to5mac، با بررسی کد منبع سومین نسخه آزمایشی macOS 11.3، اپل امکان غیرفعال ‌کردن Rosetta را در برخی کشورها ایجاد کرده است.

بر اساس کد منبع، اپل می‌تواند با منتشر کردن به‌روزرسانی‌، Rosetta را غیرفعال کند؛ این ویژگی باعث می‌شود کاربران نتوانند اپلیکیشن‌هایی که به Rosetta نیاز دارند اجرا کنند و با پیام زیر مواجه شوند:

روزتا در منطقه‌ شما در دسترسی نیست. اپلیکیشن‌های نیازمند روزتا از این به بعد اجرا نخواهند شد.

فعلا خبری از غیرفعال شدن Rosetta در کشورهای مختلف نیست و هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد؛ اما هر لحظه ممکن است این اتفاق رخ دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی