هدایت به بالای صفحه

خارق | اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

در گیرودار قیام ماینرها، انتقال به اتریوم ۲ سرعت می‌گیرد

  • ۵۶
در گیرودار قیام ماینرها، انتقال به اتریوم ۲ سرعت می‌گیرد

با انتشار مشخصات فنی ادغام با اتریوم 2 توسط میخاییل کالینین، انتقال اتریوم به اثبات سهم (PoS) سرعت می‌گیرد.

به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان اتریوم گذار شبکه‌ی اتریوم به اجماع اثبات سهم را تسریع بخشیده‌اند و از جامعه‌ی استخراج اثبات کار (PoW) دور می‌شوند.

میخاییل کالینین در ۲۱ اسفند، مشخصات فنی ادغام آینده‌ی اتریوم 2 با شبکه‌ی فعلی اتریوم را منتشر کرد. طبق این مدرک، ارتقای اجماع از PoW به PoS، هسته‌ی اصلی این تغییر خواهد بود.

به این کار معمولا «ادغام» می‌گویند؛ یعنی زمانی‌که شبکه‌ی اتریوم فعلی به ‌جای اثبات کار، به استفاده از بیکن ‌چین (Beacon chain) جا‌به‌جا شود.

در مورد این امر که این ادغام باید قدم بعدی باشد، اجماعی صورت گرفته است.

جاش استارک 0xstark@، بیست و یک اسفند ۱۳۹۹

این مشخصات فنی زمانی منتشر شده است که تنش‌ استخراج‌کنندگان اتریوم و توسعه‌دهندگان بالا گرفته است. توسعه‌دهندگان برای اصلاح کارمزدهای بالا و ازدحام اتریوم جدی هستند؛ اما استخراج‌کنندگان با انتقال به اثبات سهم، درآمد قابل توجهی را از دست می‌دهند.

هفته‌ی گذشته کوین تلگراف گزارش کرد که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم برنامه دارند تا طرح پیشنهادی EIP-1559 را در جولای اجرایی کنند که طی آن بازار کارمزد فعلی اتریوم با مکانیزم «قیمت ثابت و سوزاندن»، عوض می‌شود. طرح پیشنهادی باعث نظم دادن به کارمزدهای سرکش اتریوم می‌شود؛ اما باعث کاهش ۵۰ درصدی درآمد ماینرها خواهد شد. پس از این جریان، تعدادی از ماینرها به این اخبار با برنامه‌ریزی برای «نشان دادن قدرت» جواب دادند. استخر اترماین (Ethermine) در دفاع از ماینرها قصد دارد ۱۲ فروردین به مدت ۵۱ ساعت قدرت هش خود را علیه EIP-1559 تغییر مسیر بدهد.

اما توسعه‌دهندگان اصلی ظاهرا آماده‌ی عکس‌العمل استخراج‌کننده‌ها هستند. ماه گذشته، خالق مشترک اتریوم، ویتالیک بوترین، در مصاحبه‌ای گفته بود اگر ماینرها تهدید به حمله‌ی ۵۱ درصدی کنند «هرچه زودتر به PoS حرکت خواهیم کرد.» در جولای، توسعه‌دهندگان EIP-1559 را به همراه بمب سختی در ارتقای لندن قرار دادند تا احتمال هارد فورک کمتر شود. یکی از کاربران ردیت با نام کاربری Always_Question در پستی به اولویت‌گذاری برای انجام این ادغام اشاره کرده است و می‌گوید: «درصورتی‌که کارتل ماینرها برای خنثی کردن اثرات مثبت EIP-1559 تبانی کنند، این ادغام توشه‌ای برای جامعه‌ی کاربران خواهد بود.»

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی